Tuesday, 2 August 2011

ramadhan al-mubarak

assalamualaikum semua.. hari ney hari kedua kita sebagai umat islam berpuasa... wahhh... baru 2 hari dah terasa kenikamatan berpuasa.. walaupun takdapat pulang menyambut puasa bersama keluarga tercinta aku masih menyambut bersama rakan2ku dan yg trsyg sharul akmal.. wlaupun trsa rndu dihaty dan sedih sbb tak dpt mnymbut brsme, tp aku kuatkn haty... ape2 pun selamat menyambut ramadhan al mubarak kepada seluruh umat islam...

Thursday, 14 July 2011

hye..

selamat pagi... wah hari jumaat yg indah.. hary ney aku bgn awl sgt,sbb ad klas.. ha?? klas ape.hurm klas digital video production ngan SIR BARON.. lec aku kuar .. so smtra dye kuar, bole la aku update cte 2 ary lpas, mse aku pg ceramah ntok lesen. seawal 7 pg aku bgn ntok siap2 kn dri. wahh cpt kn.. bkn ape, kak eila to ckp kna dtg b4 pkul 9.so aku dtg la awl,tkt kena tnggl.. so aku smpai di bangsar lbh krng pkul 8.30 pg.. yesss aku xlmbt.. sesampai je aku disana, ad srng bdk laki dah dtg.aku msuk je kart dlm,ddk jap.. akk eila ckp, tnggu jap ye, kte tnggu yg len dtg.. aku snyum jela.. dkt nk pkul 9 rmai pulak yg dtg.. mulanya dtg smuanya llki, aku dh pkir " alamak?? adakah aku seorng saje perempuan?? ala... lemah btol la... tppp tidakkk,xlame lpas to, ad la jgk kaum wanita seramai 4 org dtg,ohh aku sgt2 lega.. kami pun tnggu drive yg nak hantr kami ke tmpt ceramah to.. tpp xsmua yg dtg to nk g ceramah, ad yg nk g amek test computer,n g blja kart track, i mean blaja bwk moto atau kete la. hehe. soo, dlm pkul 10.05 pg,drive to smpai.so kami pun bergerak la.... naek van to dh mcm sadin kot.haha. sbb rmai gle.12 org ad kart dlm too.. ha.. dah cte2 ney, lpe nak ckp, aku pg ceramah kart SEGAMBUT. jauh we.. selamat tmpt dye x ULU sgt. haha.. sesampai disana,dlm pkul 10.40.. kami pg msuk kedlm pejabat untuk mendaftar kn dri.. bg IC then kena ltk cap jari kanan... sesape pnya IC xbole bce,kena byr RM15 ,sebab ad 1 kad wrna hjau ney,sbgai peganti IC yg IC krng xley bce.. so lpas je bg IC aku di suruh naek ke klas KPP1.wahhh.. msuk2 je aku ngat kenapa la kena bdri pnjng2 ney? kena denda ke? hahahaha.rpenya x,kena tulis nme,alamat n pkul brpe kte msuk kelas da...haha gelabah aku.. then dah tulis name smua, aku ddk dpn.. ceh! mcm xcye je kn. haha.. soo jam 11.30pg bru la bermula ceramah too, sbb kena tnggu peserta lain smpai. so dlm klas too ad 19 org peserta.. rmai kn.ad melayu,cina n india... penceramah too nme dye CIKGU KIMI.. aku mulanya semangat gle nk dgr,last2,HAMPEH gantuk weee.. almaklum la,aku xske dgr ceramah. haha.. tpp gagah kn dri untuk mendengarnya jugakkk.. haha.. sooo selama 2 jam penceramah to membebel, akhirnya kami di beri rehat selama 1JAM.. lme kan.. perut dh berbunyi ape agy,jom la pg mkn.. hehe.. aku dah mkn perut dh kenyang mula la aku mengadu nasib kepada WAN SYAH n syg aku SHARUL.hehe. bosan sgt.xde bnda kelakar.atleast klau dye bt aku gelak bole la ilang gntuk aku.. dh 1 jam kami rehat, naek keatas dan dgr semula cermh.. mcm2 la yg CKGU KIMI cerita.msuk jugak la dlm kepala otak aku.. hehe.. tpp kena bce buku jgkk... nnty xley jwb ble exam.. wahhh mse yg di tnggu2,tamat sudah ceramah ntok hari ini, b4 kteorg nak kuar,ad jwb soalan mcm kte test ujian computer to la.. try jawab dlu kn.. then kteorg smua kuar.. CKGU KIMI wish GUD LUCK kart kteorg.. thnx CKGU KIMI.. kami trun bwh amek ic blek, then tnggu abg driver too.ishh mne abg ney, aku nk blek cpt... sbb nak kuar ngan MAKCIK.MAKCIK too bff aku.WLAUPUN umo dye dh 24 thun dye senang kwn ngn aku.pdhal aku ADIK2 dye je kot. heheeh... then abg drive too smpai pkul 4.45ptg,aku dh gumbira .. OTW nak blek kena thn ngn JPJ,aduhai... abg JPJ ney,aku nk blek awl lgy dye lmbt2 kn.. hurmm.. then pkul 5.10ptg aku smpai di BANGSAR.. pg jpe kak eila,dye ckp nak amek exam kol dye,sehari sblm nk pg. so aku ckp ngan dye nnty aku kol dye, mayb ahad aku amek. hehe.. aku chow.. then aku blekkk... wahhh.. sgt penat we... seharian aku disana... soo tnggu next cerita psl test computer nnty.... hehehe... ok la bye2... SIR BARON dah msukk.. assalamualaikum....

P/S: sorry lupa nak amek gmbr mse kart sne... so xde gmbr untuk di pertonton kn. hehe...:)

Tuesday, 12 July 2011

hye everyone..

hye semua... lamenya xupdate blog kn.. anda smuanya sht. hehe..rndu jgk sbnrnya nak update,tppp kemalasan... hahahah... mls nk update.ble ngat ary ney nk cte ape esk dh lupe.. so dh jd mls. nk ckp bz?bole la jgk bz nya, tp xla sgt kn.. ohh ye,ary ney nk crta pasal ape ye??? haaa..... bru ingt... td aku pergi daftar.daftar ape?? hurmm xkn xbce post2 b4 ney... kan dh ckp, aku nak amek lesen. hehe. so td aku pg daftar lesen kete... mak aku sruh amek kete dlu,mto too nnty2 la... bknnya xtwu bwk mto pun... soo,aku dh rse excited sgt2 sbb nak blja kesmuanya... hehe.. esk aku dh pg dgr ceramah dye selama 5 jam. woowwww lme nya... sharul ckp, jgn tdo mse crmh too,dgr smuanya... wan syah ckp,best mse crmh dye.. hurmm mcm mne eak? aku ney klau bab2 crmh mmg gntuk mnjng je.. ish2.. xpe2.aku cbe xgntk.. aku cbe dgr kesemuanya. hehe...ishh.. xsbr la.. dh umo 20 bru la nk pi amek lesen,mse bes sek dlu xnk amek.. bkn aku xnk amek, tp mse xmngizinkn... 

 ok jom tgk gmbr ..skit je aku bole upload. hehe...
 




TO ADALAH BUKTI YANG AKU DAH BAYAR,DAN ESK BOLE G DGR CERAMAH.. WISH ME LUCK OK.. NERVOUS. HEHE.
XLUPA PDA WAN SYAH YG MENEMANI AKU KE TMPT PENDAFTARAN. THNX WAN..
BEST TD MEREMPIT NGAN KAU.LME XMEREMPIT. HAHA.WALAUPN HELMET TO NAK MELAYANG DAH. HAHA.KEPALA AKU KECIK JE... :)

OK BYE!! NAK TDOO DAH.... SELAMAT MALAM
ASSALAMUALAIKUM.

Monday, 16 May 2011

INSYAALLAH

hye semua... ok hary ney.. alhamdulillah aku msh bernafas ary ney. aku ad try ayt2 mak aku td.. ayt ape?? ayt nak LESEN KETE la.. ape la.. insyaallah klau xde pape, pas abis sem ney, aku amek r lesen kete.. yahoooooooo..... thnx mak.. xsbor ney.. ad lesen xde kete xpe.. bole guna kete along aku.. hahaha... minx2 la jadi.. seronoknya... hehehehee......

MIMPI

hye bloggers.. how are u.. i hope will be fine. ary ney aku nak cte ape yg aku mmpi pg td.. mcm seronok.. klau la btl2 bole jd kan seronok.. hahaha.. aku mmpi kan, aku , ana, ieda berjaya dlm idp.. mksd nya kan, kteorg ad butik sendiri, dan ida pulak ad salon sendri.. mmg seronok we.. tp kami msh ad kerjaya msg2.. butik ngan salon to hnya sbgai ble xde keje bole la pg ngok staff wat keje... mcm sonok we.. kteorg dpt ape kteorg nak.. wow.. dlm mmpi aku to, aku , ana n ida dpt pkai kete beso2.. hahaha.. klakar we.. org kata mcm mat jenin.. but who know one day trcapai ape aku mmpi ney?? spe twu kan.. rezeki kart mne2. tp klau btl la ape aku mmpi ney, msty seronok... ddk rumah yg kteorg beli ats usha sndri.. kete dah xyh byr every month.. wow.. mmg mse aku mmpi to, rezeki meluah2 la.. seronok klau dpt byngkn, n berangan.. lena je aku tdo.. mmpi seronok.. bestnya umo2 cm aku, mmpi cm nak kwin seronok, tp x aww, mmpi cmney agy seronok.. klau la trcapai ape yg dimimpikn to.. ALHAMDULILLAH.. bole bawak mak ayh aku g tunaikn haji atau umrah. sebab hidup dah senang... MUDAH-MUDAHAN APE YANG AKU IMPIKAN BERSAMA KWN2 KU TRCAPAI.. 
AMINNNN.....

Saturday, 14 May 2011

bosannnnnnn thap nak mampussssssssssssssss!!!!

bosan tahap ape la siaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkk... 

xde org nak ajak aku kuar ke ???????????????????????????? 


babi r... xpenah sial bosan sampai mcm ney skali...




Friday, 13 May 2011

PEREMPUAN MEMANG BEGINI

Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andain lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.