Monday, 16 May 2011

INSYAALLAH

hye semua... ok hary ney.. alhamdulillah aku msh bernafas ary ney. aku ad try ayt2 mak aku td.. ayt ape?? ayt nak LESEN KETE la.. ape la.. insyaallah klau xde pape, pas abis sem ney, aku amek r lesen kete.. yahoooooooo..... thnx mak.. xsbor ney.. ad lesen xde kete xpe.. bole guna kete along aku.. hahaha... minx2 la jadi.. seronoknya... hehehehee......

MIMPI

hye bloggers.. how are u.. i hope will be fine. ary ney aku nak cte ape yg aku mmpi pg td.. mcm seronok.. klau la btl2 bole jd kan seronok.. hahaha.. aku mmpi kan, aku , ana, ieda berjaya dlm idp.. mksd nya kan, kteorg ad butik sendiri, dan ida pulak ad salon sendri.. mmg seronok we.. tp kami msh ad kerjaya msg2.. butik ngan salon to hnya sbgai ble xde keje bole la pg ngok staff wat keje... mcm sonok we.. kteorg dpt ape kteorg nak.. wow.. dlm mmpi aku to, aku , ana n ida dpt pkai kete beso2.. hahaha.. klakar we.. org kata mcm mat jenin.. but who know one day trcapai ape aku mmpi ney?? spe twu kan.. rezeki kart mne2. tp klau btl la ape aku mmpi ney, msty seronok... ddk rumah yg kteorg beli ats usha sndri.. kete dah xyh byr every month.. wow.. mmg mse aku mmpi to, rezeki meluah2 la.. seronok klau dpt byngkn, n berangan.. lena je aku tdo.. mmpi seronok.. bestnya umo2 cm aku, mmpi cm nak kwin seronok, tp x aww, mmpi cmney agy seronok.. klau la trcapai ape yg dimimpikn to.. ALHAMDULILLAH.. bole bawak mak ayh aku g tunaikn haji atau umrah. sebab hidup dah senang... MUDAH-MUDAHAN APE YANG AKU IMPIKAN BERSAMA KWN2 KU TRCAPAI.. 
AMINNNN.....

Saturday, 14 May 2011

bosannnnnnn thap nak mampussssssssssssssss!!!!

bosan tahap ape la siaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkk... 

xde org nak ajak aku kuar ke ???????????????????????????? 


babi r... xpenah sial bosan sampai mcm ney skali...




Friday, 13 May 2011

PEREMPUAN MEMANG BEGINI

Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andain lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

Sunday, 8 May 2011

HAPPY MOTHER"S DAY..

happy mother's day for my beloved mom norsiah binti jaafar.. no one can replace u mom.. i love u untill the end of life .. thnx sebab bersusah payah membesarkan kami 3 beradik... jasamu tidak terbalas... mak bersusah payah membawa kami kemana2 selama 9 bulan, dan bertarung nyawa untuk melahirkn kami... sampai ke mati jasa mak xdpt kami balas mak... i love u..

sayang abah ngan mak... no one can be replace both of u..

holiday ke?? hahah...

wah.. sgt penat.. penat sgt2... jumaat malam aku n family ana pergi kuantan.. mula to mcm alahai.. bosan gle we.. sumpah bosan.. bosan nak mmpus... xde function.. selamat we bwk lappy mse to, bole on9.. klau x, ai aku ngan ana xtwu nak wat pe.. smpai mlm to dlm kol 9 lbh.. aku ngan ana, mmg mcm ank rja la kan, xtlg ape2 we.. mlm to kteorg xmndy, sbb mcm lewat sgt, pd dyeorg la, tp aku ngan ana, dh mcm beruk gtl2 nak mndy.. tp ape bole buat.. xyh la mndy.. mak2 msk kart dpur.. dh siap, kteorg g mkn.. pekh.. mkn, mcm nasi curah ngan air ksng je we.. xrse ape pun..sumpah.. ana pun complaint.. haisshhh.. ape bole buat.. dan keesokkan pagi nya kami bgn awl gle beb... xpnh aku ngan ana bgn awl, melainkn g kolej.. haha.. bgn2 gosok bju lu, dh gsk2 bru mndy, pkai bju krng trus, then breakfeast.. wah nsi grng.. sdp nya.. tp malangnya, ngah sdp2 mkn nasi grng berserta ikan grng, ad ULAT SAMPAH WE!!! bapak dye r... geli la siak!! aku ngan ana trus stop mkn... xlalu nak mkn ... xnk aku mkn... aku ngn ana bsuh pinggan bla.. ddk kart kete, on9 sat, pas uhh kteorg mkn asam je.. nak ilangkn loya.... aduhai.. dalam sejarah la we... aduhai... geli gle... nak muntah siak!! mak aku msk ikan grng pun xpnh berulat wlaupun dah bermnggu2.. huhu.. ape sekh... hurm.. pas uhh tngah ary mak ana pnggl srh mkn.. aku ngan ana sbnrnya xnk mkn, sbb pg to pnya psl la wee.... tp trpksa mkn.. muka trpksa mkn.. tp xabs jgk.... buang je... aku msg kak rina, gthu aku ad kart kuantan... kak rina ngan abg ann pun ajak kuar, aku ajak la ana.. klau x, sumpah lepu gle we dok umh yg nothing ... uhh.. aku pun kuar r.. first meet ngan kak rina ngan abg ann.. ok la jgk dyeorg.. sporting.. haha.. kteorg g berjaya megamall kuantan, pas uh g tepi pantai kart teluk chempedak then kteorg g EC mall... wah.. mmg pnt gle kot.... kol 8 lbh bru blek, smpai2 umh mak ayh ana xde.. ai.. kami tnggu kart luar dlu.. pas uhh ad owner umh bukak pntu bru msuk.. haha msuk2 bring je trus... penat gle.. tp fun la sbb kuar kn... kteorg tdo awl gle.. kol 11 lbh dh tdo.. pg td bgn ko, 7 lbh.. hurmm mndy2.. pas uhh g mkn nasi dagang... for the first time aku mkn nsi dagang to.. bole la sdp... tp sdp lgy nasi lemak..  hahaha... sblm blek ad beli keropok ntok mak aku... dah beli blek umh.. lek jap, pas uhh blek segamat..... thnx family cik noor, sbb bg kteorg tumpang... ad umo pnjng jpe agy... so dlm kol 10 lbh blek segmt, sbb brng2 aku ad lgy kart sne.. aku ngan ana tdo dlm kete, sbb pnt gle.. uhu... smpai sgmt kol 12.50.. so aku kemas2 brng, rest jap then kol 1 lbh grk r g trminal segmt.. smpai2 je g beli tiket, tiket 2.30 xde, so tiket kol 3.15.. uhh.. bole la.. g mkn lu.. then nak kol 3.15 g kart tmpt bus.. nek bus, salam mak ayh ana n ana... thnx makcik n pkcik... sy seronok sgt2.. hehe.. for ana, i gonna miss u beb.. see u the new sem ok.. hehe... memory we... suke gle... smpai lakin kol 6.10 mnit... wahhh penat gle.... mcm2 jadi we.. mmg best gle... k la aku nak g mndy. dah bau masammmm... bye2.....

Thursday, 5 May 2011

i gonna miss u syg...

lame gle xupdate blog.. agk bersawang2 la jgk.. heheeh....hari ney aku dah blek.. wahh sdhnya.. berpisah hmpir 2 mnggu jgk la kan.. hurm.. sdh2. huhu. tp ape bole buat.. ala bknnya aku xjpe dye pun.. hehe.. tp mse bufday mak aku ad kuar ngan dye, sabir, ana n wan syah.. pi TS je.. nk ngok xpic kteorg?? hahah.... actly kuar sbb nk smbt anniversary kterog yg dh setahun 11 bulan.. lme x? lme kan.. tp time ney, aku cm krng eppy skit, sbb aku ad mslh kewanitaan.. hehe..

time ney kart kafe rase utara..  baju kami sme la.. hehe...

sayang kita wat muka seposen.. hehehe..

bff sy.. liana rahman... hehe..

suka pic ney.. smart la...

sayang mata bu xnmpk la .. hehe...

kasut baru.. thnx syg beli kan ntok ibu... sempena anniversary...

awww suka nya,.. hehe

miss u syg n love u so much..